ActiveGames4Change - Mediu de învățare prin sport pentru tinerii aflați în conflict cu legea
Specialiști din 7 țări s-au reunit la Bruxelles în cadrul Conferinței Internaționale “ActiveGames4Change” pentru a dezbate situația tinerilor aflați în conflict cu legea. Proiectul "ActiveGames4Change" sprijină tinerii infractori (în arest și sub supraveghere comunitară) în dobândirea și utilizarea competențelor cheie care facilitează incluziunea, educația și capacitatea de angajare.
Din echipa României au făcut parte Geogiana Lontoș - președinte ANTER, Mădălina Ostafe - coordonator proiect, conf. univ. dr. Costin Nanu, Elisa-Narcisa Duncă - jurnalist/președinte Asociația Informați & Implicați, Liviu Mateescu - specialist IT, Cristi Ostafe - master trainer; care alături de parteneri ai proiectului din Marea Britanie, Portugalia, Ungaria, Italia, Turcia, Spania, au dezbătut metode de sprijin pentru tinerii aflați în conflict cu legea în dobândirea și utilizarea de competențe care să ajute incluziunea, educația și capacitatea de angajare prin dezvoltarea unui cadru inovator de medii și materiale de învățare.
Lucrul cu tinerii în conflict cu legea
„ActiveGames4Change”
concentrează importanța încorporării sportului și a activităților fizice în
mediile corecționale, într-un efort de a promova sănătatea fizică, psihică și
bunăstarea tinerilor infractori, precum și pentru a consolida procesul de
reabilitare al acestora.
- Îmbunătățirea
calității și a nivelului de atractivitate a formării educaționale pentru
tinerii aflați în custodie prin dezvoltarea unui mediu de învățare mai
atractiv prin sport și activitate fizică.
- Creșterea
nivelului de incluziune socială și de angajare a tinerilor infractori prin
introducerea competențelor cheie
- Îmbunătățirea
alfabetizării sociale și cetățeniei prin transferul, adaptarea și
validarea ghidurilor, metodologiei, precum și a exercițiilor și
materialelor de instruire necesare pentru a introduce conceptul de
„ActiveGames4Change” în centrele de (re)educare pentru minori.
- Îmbunătățirea abilităților, inclusiv participarea socială și civică și
e-competențe, dobândite prin învățarea formală și informală, în special
cele legate de nevoia de auto-învățare continuă
- Îmbunătățirea
calității și a nivelului de atractivitate a formării educaționale pentru
tinerii aflați în custodie prin dezvoltarea unui mediu de învățare mai
atractiv prin sport și activitate fizică.
- Creșterea
nivelului de incluziune socială și de angajare a tinerilor infractori prin
introducerea competențelor cheie
- Îmbunătățirea
alfabetizării sociale și cetățeniei prin transferul, adaptarea și
validarea ghidurilor, metodologiei, precum și a exercițiilor și
materialelor de instruire necesare pentru a introduce conceptul de
„ActiveGames4Change” în centrele de (re)educare pentru minori.
- Îmbunătățirea abilităților, inclusiv participarea socială și civică și
e-competențe, dobândite prin învățarea formală și informală, în special
cele legate de nevoia de auto-învățare continuă
Cadru
metodologic și instrumente pedagogice
În urma activităților se va elabora cadrul metodologic și instrumente pedagogice pentru stimularea potențialul educației fizice și a jocurilor ca mijloace de dezvoltare a unor competențe sociale, etice și morale în sprijinul ameliorării fenomenului infracțional în rândul minorilor.
Elaborarea cadrului metodologic și a instrumentelor pedagogice presupune trei nuclee specifice, prin care s-a dezvoltat o metodă inovatoare care să susțină educația incluzivă:
- ActiveGames4Change Framework - o structură conceptuală menită să servească drept suport și ghid pentru utilizarea sportului și a activității fizice ca mediu de învățare;
- Dezvoltarea casetei de instrumente ActiveGames4Change - un manual care prezintă scopurile de învățare, materiale de instruire, instrucțiuni pentru formatori;
- Aplicații și software care sprijină ActiveGames4Change - o aplicație mobilă pentru a sprijini activitățile fizice și exercițiile sportive.
Politicile
de justiție juvenilă în Europa
Politicile de justiție juvenilă din Europa pun un accent
important pe incluziunea socială și pe educarea și formarea tinerilor, acestea
aflându-se chiar în centrul agendei Europe 2020. Utilizarea jocurilor active și
a activităților sportive ca mijloace de sprijinire a reintegrării tinerilor
care au probleme cu legea a devenit un element important al discursului și
măsurilor din cadrul agendei Europa 2020.
Competențele sociale și emoționale ale tinerilor care încalcă legea
Prin comparație cu populația generală, pentru tinerii
care încalcă legea, problemele referitoare la destrămarea familiei, sărăcie,
clasă socială și alte situații de circumstanță sunt sporite de o prevalență mai
mare a consumului de droguri și abuzului de alcool, de ratele mai mari de
probleme de sănătate mentală și de nivelurile superioare de dificultăți de
învățare. Acestea sunt exacerbate de problemele emoționale suplimentare, cum ar
fi anxietatea și depresia, problemele comportamentale și dificultățile de
limbaj și comunicare
Copiii și tinerii care ajung în sistemul de justiție
penală sunt printre cele mai vulnerabile categorii ale societății cu mult timp
înainte de a ajunge în detenție.
Metologia proiectului ActiveGames4Change nu este aplicabilă doar în contextul delincvenței juvenile. Contextul jocurilor sportive se adapteaza oricăror activități de incluziune, având felxibilitate în abordare, astfel că pot fi preluate și adaptate ca surse de practică în educația sportivă pentru incluziune.
Proiectul “ActiveGames4Change”este implementat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul Erasmus+.
Parteneri
ai proiectului:
The
University of Gloucestershire –
Marea Britanie
Innovative
Prison Systems – Portugalia
Aproximar
- Cooperativa de Solidariedade Social – Portugalia
UBI
University - BSAFE LAB – Portugalia
Center
for Promoting Lifelong Learning – Romania
Asociatia Nationala de Sprijinire a Tineretului Ecologist
din Romania (ANTER) – Romania
BAGázs
Public Benefit Association –
Ungaria
CESIE
- European centre of studies and
initiatives – Italia
Republic
of Turkey Ministry of Justice General Directorate of Prisons and Detention
Houses Izmir Probation Directorate –
Turcia
Fundación Diagrama Intervención Psicosocial – Spania
Materiale resurse: activegames4change
Comentarii
Trimiteți un comentariu