ActiveGames4Change - Mediu de învățare prin sport pentru tinerii aflați în conflict cu legea

Specialiști din 7 țări s-au reunit la Bruxelles în cadrul Conferinței Internaționale “ActiveGames4Change” pentru a dezbate situația tinerilor aflați în conflict cu legea. Proiectul "ActiveGames4Change" sprijină tinerii infractori (în arest și sub supraveghere comunitară) în dobândirea și utilizarea competențelor cheie care facilitează incluziunea, educația și capacitatea de angajare.

Din echipa României au făcut parte Geogiana Lontoș - președinte ANTER, Mădălina Ostafe - coordonator proiect, conf. univ. dr. Costin Nanu, Elisa-Narcisa Duncă - jurnalist/președinte Asociația Informați & Implicați, Liviu Mateescu - specialist IT, Cristi Ostafe - master trainer;  care alături de parteneri ai proiectului din Marea Britanie, Portugalia, Ungaria, Italia, Turcia, Spania, au dezbătut metode de sprijin pentru tinerii aflați în conflict cu legea în dobândirea și utilizarea de competențe care să ajute incluziunea, educația și capacitatea de angajare prin dezvoltarea unui cadru inovator de medii și materiale de învățare.

Lucrul cu tinerii în conflict cu legea

„ActiveGames4Change” concentrează importanța încorporării sportului și a activităților fizice în mediile corecționale, într-un efort de a promova sănătatea fizică, psihică și bunăstarea tinerilor infractori, precum și pentru a consolida procesul de reabilitare al acestora.

  1. Îmbunătățirea calității și a nivelului de atractivitate a formării educaționale pentru tinerii aflați în custodie prin dezvoltarea unui mediu de învățare mai atractiv prin sport și activitate fizică.
  2. Creșterea nivelului de incluziune socială și de angajare a tinerilor infractori prin introducerea competențelor cheie
  3. Îmbunătățirea alfabetizării sociale și cetățeniei prin transferul, adaptarea și validarea ghidurilor, metodologiei, precum și a exercițiilor și materialelor de instruire necesare pentru a introduce conceptul de „ActiveGames4Change” în centrele de (re)educare pentru minori.
  4.  Îmbunătățirea abilităților, inclusiv participarea socială și civică și e-competențe, dobândite prin învățarea formală și informală, în special cele legate de nevoia de auto-învățare continuă
  5. Îmbunătățirea calității și a nivelului de atractivitate a formării educaționale pentru tinerii aflați în custodie prin dezvoltarea unui mediu de învățare mai atractiv prin sport și activitate fizică.
  6. Creșterea nivelului de incluziune socială și de angajare a tinerilor infractori prin introducerea competențelor cheie
  7. Îmbunătățirea alfabetizării sociale și cetățeniei prin transferul, adaptarea și validarea ghidurilor, metodologiei, precum și a exercițiilor și materialelor de instruire necesare pentru a introduce conceptul de „ActiveGames4Change” în centrele de (re)educare pentru minori.
  8. Îmbunătățirea abilităților, inclusiv participarea socială și civică și e-competențe, dobândite prin învățarea formală și informală, în special cele legate de nevoia de auto-învățare continuă

Cadru metodologic și instrumente pedagogice

În urma activităților se va elabora cadrul metodologic și instrumente pedagogice pentru stimularea potențialul educației fizice și a jocurilor ca mijloace de  dezvoltare a unor competențe sociale, etice și morale în sprijinul ameliorării fenomenului infracțional în rândul minorilor.

Elaborarea cadrului metodologic și a instrumentelor pedagogice presupune trei nuclee specifice, prin care s-a dezvoltat o metodă inovatoare care să susțină educația incluzivă:

- ActiveGames4Change Framework - o structură conceptuală menită să servească drept suport și ghid pentru utilizarea sportului și a activității fizice ca mediu de învățare;

- Dezvoltarea casetei de instrumente ActiveGames4Change - un manual care prezintă scopurile de învățare, materiale de instruire, instrucțiuni pentru formatori;

- Aplicații și software care sprijină ActiveGames4Change - o aplicație mobilă pentru a sprijini activitățile fizice și exercițiile sportive.

Politicile de justiție juvenilă în Europa

Politicile de justiție juvenilă din Europa pun un accent important pe incluziunea socială și pe educarea și formarea tinerilor, acestea aflându-se chiar în centrul agendei Europe 2020. Utilizarea jocurilor active și a activităților sportive ca mijloace de sprijinire a reintegrării tinerilor care au probleme cu legea a devenit un element important al discursului și măsurilor din cadrul agendei Europa 2020.

Competențele sociale și emoționale ale tinerilor care încalcă legea

Prin comparație cu populația generală, pentru tinerii care încalcă legea, problemele referitoare la destrămarea familiei, sărăcie, clasă socială și alte situații de circumstanță sunt sporite de o prevalență mai mare a consumului de droguri și abuzului de alcool, de ratele mai mari de probleme de sănătate mentală și de nivelurile superioare de dificultăți de învățare. Acestea sunt exacerbate de problemele emoționale suplimentare, cum ar fi anxietatea și depresia, problemele comportamentale și dificultățile de limbaj și comunicare

Copiii și tinerii care ajung în sistemul de justiție penală sunt printre cele mai vulnerabile categorii ale societății cu mult timp înainte de a ajunge în detenție.

Metologia proiectului ActiveGames4Change nu este aplicabilă doar în contextul delincvenței juvenile. Contextul jocurilor sportive se adapteaza oricăror activități de incluziune, având felxibilitate în abordare, astfel că pot fi preluate și adaptate ca surse de practică în educația sportivă pentru incluziune.

Proiectul “ActiveGames4Change”este  implementat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul Erasmus+.

Parteneri ai proiectului:

  The University of Gloucestershire – Marea Britanie

  Innovative Prison Systems – Portugalia

  Aproximar - Cooperativa de Solidariedade Social – Portugalia

  UBI University - BSAFE LAB – Portugalia

  Center for Promoting Lifelong Learning – Romania

  Asociatia Nationala de Sprijinire a Tineretului Ecologist din Romania (ANTER) – Romania

  BAGázs Public Benefit Association – Ungaria

  CESIE - European centre of studies and initiatives – Italia

  Republic of Turkey Ministry of Justice General Directorate of Prisons and Detention Houses Izmir Probation Directorate – Turcia

  Fundación Diagrama Intervención Psicosocial – Spania


Materiale resurse: activegames4change

 

 

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bilanțul unui an presărat cu provocări, dar și cu învățăminte pentru toți cei implicați în procesul educațional

CELE MAI BUNE PRACTICI PRIVIND INFIINTAREA DE INTREPRINDERI SOCIALE IN REGIUNILE VEST, CENTRU SI NORD-VEST – PROIECTUL ARGUS

GRĂDINA URBANĂ SD - Parcul Nicolae Romanesu