Şcolile se închid din nou primele, iar învăţământul online este în continuare nefuncţional



Principalele temeri pentru elevi la începutul acestui an şcolar erau că şcolile se vor închide şi că vor avea multă materie de recuperat, conform unui sondaj realizat de World Vision România.

La nici două luni de la începutul şcolii, în faţa catastrofei umanitare cauzate de COVID-19 în România, singura soluţie concretă pe care autorităţile au anunţat-o este închiderea şcolilor pentru două săptămâni. Astfel, şcolile se închid din nou primele, elevii şi profesorii nu au niciun fel de predictibilitate pentru perioada următoare şi învăţământul românesc este în continuare nepregătit pentru trecerea în online, chiar şi după aproape doi ani de pandemie, avertizează Fundaţia World Vision România.

De pe 11 martie 2020, data la care şcolile s-au închis pentru prima oară în România din cauza pandemiei de COVID-19, învăţământul românesc este în colaps. Deşi pe agenda publică subiectul şcolii online, al digitalizării educaţiei a revenit constant, pregătirea şcolii online nu a fost niciodată o prioritate pentru autorităţi: problema conectivităţii în zonele rurale nu a fost rezolvată, investiţiile făcute atât de sistemul public, cât şi de cel privat, în tehnologie nu au fost valorificate, curriculumul nu a fost adaptat, formarea profesorilor pentru predare online nu s-a făcut consecvent. Acest lucru în timp rata vaccinării, mai ales rândul elevilor, este extrem de mică. Un sondaj al World Vision România făcut la început de an şcolar arată că mai puţin de 9% dintre elevii de peste 12 ani erau vaccinaţi.

Conform unei analize pe care World Vision România a publicat-o în martie anul acesta, principalele motive pentru care copiii nu au participat la ore au fost: lipsa de dispozitive electronice, lipsa accesului la internet, lipsa de pregătire a profesorilor pentru ore online. De exemplu, în aproape o treime din satele în care World Vision România are activități accesul la internet este slab sau inexistent.

World Vision România a propus măsuri şi modele pentru creşterea rezilienţei sistemului de educaţie, cu prioritate pentru digitalizarea educaţiei. În această perioadă, World Vision nu-şi opreşte programele educaţionale tocmai pentru că suntem pregătiţi să le desfăşurăm şi în format online. Am avut câteva luni în care presiunea pe sistemul de învăţământ nu a fost atât de mare, a fost vacanţă, însă valul patru al pandemiei era o certitudine, mai ales în contextul ratei mici de vaccinare. Deşi era o probabilitate foarte mare că se va ajunge la decizia de închidere a şcolilor, nu avem până la acest moment niciun plan pentru continuarea educaţiei. Vacanţa aceasta de două săptămâni cu posibilitate extrem de mare de prelungire nu poate fi recuperată, aşa cum nu pot fi recuperate pierderile de materie din martie 2020 până acum”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România. 

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bilanțul unui an presărat cu provocări, dar și cu învățăminte pentru toți cei implicați în procesul educațional

CELE MAI BUNE PRACTICI PRIVIND INFIINTAREA DE INTREPRINDERI SOCIALE IN REGIUNILE VEST, CENTRU SI NORD-VEST – PROIECTUL ARGUS

GRĂDINA URBANĂ SD - Parcul Nicolae Romanesu