Şcolile se închid din nou primele, iar învăţământul online este în continuare nefuncţional
Principalele temeri pentru elevi la începutul acestui an şcolar erau că şcolile se vor închide şi că vor avea multă materie de recuperat, conform unui sondaj realizat de World Vision România.
La nici două luni de la începutul şcolii, în faţa
catastrofei umanitare cauzate de COVID-19 în România, singura soluţie concretă
pe care autorităţile au anunţat-o este închiderea şcolilor pentru două
săptămâni. Astfel, şcolile se închid din nou primele, elevii şi profesorii nu
au niciun fel de predictibilitate pentru perioada următoare şi învăţământul
românesc este în continuare nepregătit pentru trecerea în online, chiar şi după
aproape doi ani de pandemie, avertizează Fundaţia World Vision România.
De pe 11 martie 2020, data la care şcolile s-au închis
pentru prima oară în România din cauza pandemiei de COVID-19, învăţământul
românesc este în colaps. Deşi pe agenda publică subiectul şcolii online, al
digitalizării educaţiei a revenit constant, pregătirea şcolii online nu a fost
niciodată o prioritate pentru autorităţi: problema conectivităţii în zonele
rurale nu a fost rezolvată, investiţiile făcute atât de sistemul public, cât şi
de cel privat, în tehnologie nu au fost valorificate, curriculumul nu a fost
adaptat, formarea profesorilor pentru predare online nu s-a făcut consecvent.
Acest lucru în timp rata vaccinării, mai ales rândul elevilor, este extrem de
mică. Un sondaj al World Vision România făcut la început de an şcolar arată că
mai puţin de 9% dintre elevii de peste 12 ani erau vaccinaţi.
Conform unei analize pe care World Vision România a
publicat-o în martie anul acesta, principalele motive pentru care copiii nu au
participat la ore au fost: lipsa de dispozitive electronice, lipsa accesului la
internet, lipsa de pregătire a profesorilor pentru ore online. De exemplu, în
aproape o treime din satele în care World Vision România are activități accesul
la internet este slab sau inexistent.
“World Vision România a propus măsuri şi modele pentru
creşterea rezilienţei sistemului de educaţie, cu prioritate pentru
digitalizarea educaţiei. În această perioadă, World Vision nu-şi opreşte
programele educaţionale tocmai pentru că suntem pregătiţi să le desfăşurăm şi
în format online. Am avut câteva luni în care presiunea pe sistemul de învăţământ
nu a fost atât de mare, a fost vacanţă, însă valul patru al pandemiei era o
certitudine, mai ales în contextul ratei mici de vaccinare. Deşi era o
probabilitate foarte mare că se va ajunge la decizia de închidere a şcolilor,
nu avem până la acest moment niciun plan pentru continuarea educaţiei. Vacanţa
aceasta de două săptămâni cu posibilitate extrem de mare de prelungire nu poate
fi recuperată, aşa cum nu pot fi recuperate pierderile de materie din martie
2020 până acum”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision
România.
Comentarii
Trimiteți un comentariu