Pregătire pentru viața de student și laptopuri pentru 104 elevi

Prin proiectul ROSE ,,Învață pentru siguranța viitorului tău”, derulat de Facultatea de Litere a Universității din Craiova, 104 elevi de la Liceul Teoretic “Mihai Viteazul” din Băilești, Liceul Teoretic ”Ioniță Asan” din Caracal, Liceul Teoretic ”Alexandru Ioan Cuza” din Corabia, Liceul Teoretic din Grădiștea, Liceul Tehnologic “Alexandru Macedonski” din Melinești și Liceul „Ștefan Diaconescu” din Potcoava au primit laptopuri și se vor bucura timp de două săptămani de experiențe inedite.



Proiectul ROSE ,,Învață pentru siguranța viitorului tău” are ca obiective organizarea unei școli de vară tip punte, timp de 3 ani, în vederea pregătirii pentru viața de student și conștientizării diferențelor față de ciclul educațional anterior pentru 156 de elevi de liceu (ciclul superior), aflați în diferite situații de risc de părăsire a școlii.

Din cauza pandemiei, școala de vară din anul 2020 nu a mai avut loc, astfel că, în acest an, se derulează două școli de vară online, simultan, cu activități motivaționale și informaționale pentru elevi. Pentru eficiență, se lucrează  cu un grup de 52 de elevi pe vară, iar fiecare grup va fi împărțit în 2 subgrupe (în medie 26 elevi/subgrupă), care vor beneficia fiecare de câte 3 supraveghetori. Școala de vară se va întinde pe parcursul a 14 zile, programul îmbinând armonios o serie de activități complementare.

În cadrul școlii de vară ROSE, organizată de Facultatea de Litere a Universităţii din Craiova, elevii vor beneficia de multiple activități, care se vor desfășura online:

– cursuri de vară – vor permite acumularea de către elevi a unui capital academic și vor deprinde elevii cu strategii noi de învățare;

– consiliere profesională și orientare în carieră  – descoperirea intereselor și aptitudinilor, alegerea unei facultăți/domeniu de studiu în acord cu acestea;

– ateliere de lucru în domenii specifice (comunicare, adaptabilitate, încredere și stima de sine, time management, antreprenoriat) – cu scopul dezvoltării personale și autocunoașterii;

–  participarea la activități recreative/sportive în campus, la evenimente culturale, implicarea în organizarea unor evenimente de profil, voluntariat la Asociația Studenților Facultății de Litere.

Scopul activităților derulate este acela de a familiariza elevii din ani terminali, aflați în situații de risc, din liceele de stat eligibile din regiunea Sud-Vest Oltenia, cu exigențele, dar și oportunitățile specifice mediului academic, cu scopul dezvoltării unor competențe necesare obținerii statutului de student și, ulterior, finalizarea studiilor și integrarea pe piața muncii.

Astfel, elevii de liceu vor fi mult mai motivaţi şi mai pregătiţi pentru etapa de acumulare şi studiu care va urma, când vor deveni studenţi, şi care constituie primul pas în construirea unei cariere sustenabile. Personalul implicat în implementarea proiectului va fi format din cadre didactice şi formatori ai Universităţii din Craiova, precum şi profesori de la liceele de unde a fost selectat grupul ţintă.

Totodată, se dorește întărirea relațiilor de colaborare dintre Facultatea de Litere și diferite licee eligibile, inclusiv din regiunea Sud-Vest Oltenia, care nu s-au aflat încă în segmentul tradițional de grup țintă în strategia de marketing public a instituției, în vederea promovării ofertei educaționale a Facultății, ca și pentru promovarea școlii de vară în rândul elevilor.

Valoarea proiectului ,,Învață pentru siguranța viitorului tău” este de 565.938 lei.

ROSE este un program care îşi propune să contribuie la reducerea abandonului în învăţământul secundar şi terţiar şi la  creşterea ratei de promovare a examenului de bacalaureat.

 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bilanțul unui an presărat cu provocări, dar și cu învățăminte pentru toți cei implicați în procesul educațional

ActiveGames4Change - Mediu de învățare prin sport pentru tinerii aflați în conflict cu legea

CELE MAI BUNE PRACTICI PRIVIND INFIINTAREA DE INTREPRINDERI SOCIALE IN REGIUNILE VEST, CENTRU SI NORD-VEST – PROIECTUL ARGUS